Upravit stránku
Odtahové vozidlo
Co obnáší kontrola vozidla a kolik času si vyhradit na vyřízení jeho likvidace? Seznámíme vás s postupem na autovrakovišti, který probíhá před vystavením dokladu o ekologické likvidaci.

Nahlášení likvidace na autovrakovišti

V případě, že se rozhodnete pro likvidaci vašeho vozidla, stačí vozidlo společně s potřebnými doklady dovézt na provozovnu autovrakoviště a jednoduše nahlásit likvidaci zaměstnanci. Ten vám sdělí instrukce k vážení a odstavení vozidla. Následně proběhne kontrola dokladů a přijímaného autovraku.

Tip: Pro bezproblémové vyřízení doporučujeme předem si ověřit provozní dobu, ve které je doklad o likvidaci vystavován.


Kontrola dokladů a stavu vozidla

  • Kontrola dokladů - zaměstnanec autovrakoviště si od vás vyžádá doklad totožnosti a doklady k vozidlu; kontroluje se, zda jste oprávněni vozidlo předat k likvidaci
  • Kontrola identifikačních údajů vozidla - kontroluje se identifikační číslo vozidla (VIN), výrobce, model, barva, rok výroby a registrační značky; zjišťuje se, zda údaje na vozidle a v dokladech vzájemně souhlasí
  • Kontrola kompletnosti vozidla - zaznamenají se chybějící části vozidla. Tato kontrola se provádí z důvodu evidenční povinnosti provozovatele autovrakoviště, který musí uvádět informace o chybějících částech také do dokladu o ekologické likvidaci. Dle kompletnosti vozidla se obvykle odvíjí i jeho výkupní cena.

Upozornění: Pokud autovrak neobsahuje karoserii s VIN a motor, nelze vystavit doklad o ekologické likvidaci.


Pořízení fotodokumentace autovraku

V případě, že nebyly během kontroly zjištěny žádné závady, nebrání nic převzetí vozidla a vystavení potvrzení o ekologické likvidaci. V tom případě má provozovatel autovrakoviště povinnost provést fotodokumentaci přijímaného autovraku. Zaměstnanec proto pořídí tři fotografie - z venku, interiér a VIN. Fotografie se následně zasílají do informačního systému Ministerstva životního prostředí.

Demontáž RZ

Jedním z posledních kroků je demontáž registračních značek. Na vozidle nezůstávají, protože jsou potřeba na úřad jako jeden z podkladů pro zapsání zániku vozidla do registru silničních vozidel.

Předání dokladu o likvidaci autovraku

Doklad o ekologické likvidaci autovraku

Na závěr zaměstnanec provede zápis informací o autovraku a předávající osobě do evidenčního programu a odešle je do informačního systému Ministerstva životního prostředí. Ten následně příslušnému dokladu o likvidaci přidělí unikátní identifikační kód. Teprve poté, co doklad o ekologické likvidaci obsahuje tento identifikační kód, je možné s ním jít na úřad. Pro úplnost doplňujeme, že tento identifikační kód musí být přidělen pouze vybraným vozidlům, tzn. vozidlům kategorie M1, N1 a tříkolovým motorovým vozidlům.

Posledním krokem je podepsání a převzetí dokladů včetně tabulek registračních značek.

Celý proces v závislosti na stavu a typu předávaného vozidla trvá obvykle 10 – 20 minut.

Naše doporučení

  • zvážit, zda je pro vás výhodnější odevzdat autovrak na provozovně nebo využít službu odvoz autovraku
  • ověřit si provozní dobu a dostavit se s časovou rezervou
  • předem si připravit doklady a nachystat vozidlo
  • odstranit z vozidla všechny materiály a věci, které v něm nemají původ (komunální odpad, nebezpečné odpady, apod.)
  • zkontrolovat, zda jste ve vozidle nenechali potřebné věci (doklady, klíče, peníze, apod.)

Barko, s.r.o.
9. 9. 2020
 


Potřebujete ekologicky zlikvidovat autovrak? Napište nám!

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
Nahoru